3 Ağustos 2013 Cumartesi

Dikkat ! Avrupa Mutfakta :)

Bana yemek yap demeyin! Sevmiyorum arkadaş, yaparken soğuyorum yemekten pişince yiyesim gelmiyor valla..Ha ama tatlı dedin mi, ben yaptıklarımın üstüne cheesecake, profiterol, tiramisu, tart, muffin yapan tanımam. Sütlü tatlıya gelince kazandibim meşhurdur. Kadayıflı muhallebi, çilekli, muzlu, çikolatalı bilumum pasta çeşidi, brownileri söylemiyorum bile..Ay yazarken farkettim bayağı hamaratmışım ha, niye evlenemedim acaba hala :) Demek ki bu erkek milleti tatlı sevmiyor :)

Bugün kalabalık bir iftar var, rezil olma pahasına bir şey denedim: Kadayıf Dolması :) Tarifi bir yerden almadan tahminlerle, duyduğum, gördüğüm bir kaç noktayla yuvarlak bir şeyler yapmaya çalıştım.

Malzemelerimiz:
- Kadayıf
- Ceviz
- Tereyağı
- Süt
- Yumurta
- Kızartmak için yağ
- Şerbet için toz şeker/su

Öncelikle şerbet işini halletmek lazım çünkü soğuması gerekiyor. Şekeri suyu koyduk, kaynattık. İndirdik ocaktan..O biraz bekleyecek..



Cevizleri ufak ufak elimle parçaladım. Öyle un ufak etmeyi sevmiyorum zaten..


 Tereyağımızı erittik..


 Kadayıfı derin bir kaseye alıp üzerine biraz tereyağı gezdirerek harmanladık..


Başladık dolmaları yapmaya..Bir parça kadayıf aldık, ceviz koyduk, sardık. Yaprak sarar gibi..Ha bak güzel yaprak sararım bunu söylemeyi nasıl unutmuşum!


 Bir tepsiye dizdik..


Sarma işi bitince, bir kapta yumurta ve sütü çırptık..


 Dolmaları bu karışıma batırdık, iyice sıktık, attık ocakta ısınmış olan yağımıza..Ben burada bir hata yaptım sanki, daha derin bir kap kullanmalıydım sanırım, kadayıf dolmalarınızın üstünü kaplayacak kadar yağ koyabileceğiniz bir tava ya da tencere daha rahat iş görmenizi sağlar bence..


Baktınız kızardılar - ben bazılarını yaktım bile- çıkarır çıkarmaz atıyoruz şerbetin içine..


Biraz bekletip, alıyoruz başka bir tabağa..


Sonra servis zamanı, ceviz olur, kaymak olur, dondurma olur süslersiniz bir şeylerle..Afiyet olsun :)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kafamda soru işaretleri?